joi, 24 aprilie 2008

Dupa cat timp se nasc cateii?


Ipoteza: ai o catelusa care pe zi ce trece e din ce in ce mai rotunjoara. Fie ca a fost in intentia ta, fie ca nu, e foarte probabil sa fie gestanta. Dupa ce primesti felicitarile de rigoare, e timpul sa afli - daca nu stii deja - si cam cat timp va dura gestatia, sa nu te trezesti luat prin surprindere.

In medie, gestatia la caini dureaza 63 de zile, adica fix 9 saptamani. Am zis, e o medie. Variatiile normale sunt de +/- 5 zile. Foarte mare atentie! Daca au trecut 63 de zile si inca 5 zile iar cateaua nu a fatat, repede la doctor! Viata ei poate fi in pericol, deoarece asta inseamna in general ca s-a intamplat ceva rau cu puii sau cu ea si nu ii mai poate expulza.

Cum stii momentul cand e aproape sa fete? Sunt mai multe semne:

- cateaua isi pregateste "cuibul" intr-un loc mai ferit al casei sau al curtii si incepe sa petreaca din ce in ce mai mult timp acolo.

- temperatura ei, care este in mod normal de 39 de grade, incepe sa scada. In momentul in care incepe travaliul, temperatura va atinge aproximativ 37 de grade

- cateaua lasa in urma un miros... "dubios"

15 comentarii:

Anonim spunea...

ms mult de tot chiar nu stiam cat timp ii v-a loa sa nasca si nu vroiam sa ma i-a prin surprindere
poop

Anonim spunea...

Care e sezonul de nasteri la caini?E posibil ca un caine sa se nasca in octombrie/noiembrie?

Anonim spunea...

Si catelusa mea Roza a fatat 4 puiuti:2 cateluse si 2 catei acum au o luna si sunt foarte draguti :)

Anonim spunea...

Roza este neagra comlet iar cei 4 puiuti sunt tot negri dar mai au si pete albe pe labute, pe piept sau pe botic :)

Anonim spunea...

complet* pardon :D

Anonim spunea...

Eu sunt Larisa :)

Anonim spunea...

cateau mea a fatat 8 pui 3 fete si 5 baiti.

Anonim spunea...

Catelusa mea Daiana va fi mamica pentru prima oara si am niste emotii de parca as fi eu cea care naste:)) e asa de mititica si rotunjoara,o scumpete...

Izzabella spunea...

cum imi dau seama cam in cate saptamani este gestanta? am o catea care are deja burtica cam mare si nu stiu cam in cate saptamani e.

Anonim spunea...

eu sincer nu mai stiu in ce zi a luni septembrie a ramas catelusa mea insarcinata .Acum are o burtica mare si e foarte scumpa si nu mai are mult pana va naste ......

Anonim spunea...

La cat timp dupa actul sexual incepe formarea cateilor..am o catelusa de vanatoare si s-a imperecheat cu un caine din aceiasi rasa..si dupa 3-4 zile (nu stiu exact) am vazut alt caine..al unui vecin..si nu sunt sigur daca s-a imperecheat si cu el si daca sunt sansa ca puii sa preia gene si de la acesta...

Cristi spunea...

Am o catea lup si are catelusi in burta are cam 1 luna de cand i se vede burta cam cat o sa mai dureze pana ii naste

Anonim spunea...

poate cineva sami raspunda repede daca poate.....am un sharpei si a fatat noaptea trecuta la ora 4 si de atunci nimik am atins burtica si simt ca mai sunt minim 2 ce sa fac ,e normal

Alina Lungu spunea...

Buna. am si eu o catea pitbull si azi face fix 2 luni de cand am dat-o la monta. are burtica dar nu foarte mare. trebuie sa ma astept sa fete sau trebuie sa mai astept?\

Iry spunea...

buna! am si eu o cateaua amstaff si nustiu daca e gestinata sinii ii cresc dar burta parca nu ii creste putetzi sami spunei peste chit timp ii va creste burta orri chiar daca e gestinata?